Sunday, October 23, 2005

Thee sKy was screaminG~

yeaa...yesterdayy nightt was doin some work on ma deskk n theirr was an earthquAke...oooppss...watss happenin...every other dayy itzz there....seems likee am sittinn in a boatt whichh is movin by the waves....noww i mm quitee used to itt....scaredd thoughh......can almost guess the magnitudee atleastt by 5.0 mag. ....yesterdayz was this weeks 3rd quake....ooooHh....n todayy just b4 sehrii at 3:00 am....yeaa heavyy rain,wind,n it was thunderinn ...ooohh...it was horriblee....n yeaa.. it was really horrifyinn.....hmmm....justt as the skyy whichh usess to bb clear n beautifull bluee...was screaminn at nightt......

------------------------------------------------------------------------------------------
びっくり「僕が当選?」 「タイゾウが衆院議員になった!」

12日未明、比例南関東ブロックの自民名簿35位の杉村太蔵氏(26)=東京都港区=が当選する
と、一緒に戦ってきた長崎幸太郎氏の事務所は歓声に包まれた。党最年少での当選だった。
   杉村氏は北海道出身。97年の国体のテニスで優勝経験がある証券会社社員。自民党の公認候補の全国公募に通り、立候補した。
   祖父が韮崎市の出身。党本部の指示もあり、山梨で長崎氏の選挙を手伝った。事務所で茶を出したり、ごみを片づけたり。「下働き」をする傍ら、メガホンを片手に街頭で郵政民営化などを訴え、「一応、僕も候補者なんです」と頭を下げた。

 「僕、本当に当選ですよね?」。周囲に何度も確認したが、笑われるばかり。 北海道の両親に電話で「衆院議員になった」 と連絡したが、 事態が伝わる前に切られた。
2人の弟は既に寝ており、連絡がつかなかった。
   焼き肉店での打ち上げでは「先生、酒」 「皿持ってきて」と使われた。 当選の実感がわかず、何度も首をかしげた。それでも「古い政治を変えていきたい」と決意を述べる目は真剣だった。
   今後は、山梨県連に所属し、富士河口湖町に構える長崎氏の事務所に入る予定という。

-------------------------------------------------------------------------------------

2 hours cookbook at 2:33:00 PM

0comments

0 TidBitS

Post a Comment